سنسور TMAP زیمنس

345,000 تومان359,900 تومان

توضیحات

 

سنسور تی مپ زیمنس که به آن سنسور مپ زیمنس هم می‌گویند، وظیفه دارد که فشار هوای منیفولد و یا فشار هوای ورودی به موتور را اندازه گیری کند  و آن را به واحد کنترل الکترونیکی خودرو بفرستد  و واحد کنترل الکترونیکی یا همان کامپیوترخودرو نیز از طریق اطلاعات این سنسورمپ زیمنس  مقدار جرم هوای ورودی به موتور را مورد محاسبه قرار داده و مقدار پاشش سوخت و آوانس ریتارد جرقه- سنسور فشار هوای مانیفولد است.

باوجود این سنسورمپ زیمنس پراید در خودروهای انژکتوری مشکلی که در خودرو های کاربراتوری در اثر تغییر ارتفاع به وجود آورده بود  و باعث لرزش و بد کار کردن موتور میشده و حتی در بعضی مواقع باعث خاموش شدن خودرو میشده برطرف شده و خودرو در مناطق مختلف به راحتی روشن شده و موتور به صورت تنظیم کار می کند.

علائم ناشی از خرابی مپ سنسور زیمنس:

سنسور مپ زیمنس پراید  مانند هر قطعه دیگری دارای عمر مفیدی است  و ممکن است به دلیل کارکردن  زیاد و یا ورود آب به درون  مپ سنسور زیمنس  دچار اختلال شود. خرابی این سنسورمپ زیمنس  موجب می شود گاز خوردن خودرو محدود شود و ضمن ریپ زدن و دود کردن، شتابگیری خودرو به شدت کاهش یافته و مصرف سوخت افزایش یابد چراکه ECU نمی تواند به درستی تشخیص دهد که در هر لحظه خودرو تحت چه فشاری است و با پاشش حجم اشتباه سوخت موجب خفه کار کردن و خام سوزی شدید پیشرانه می شود به طور خلاصه خرابی این سنسور باعث بروز مشکلات زیر می شود :

1- ریپ زدن اتومبیل و به صورت  تک کار کردن خودرو

2- لرزش نا معقول خودرو در حالت های نرمال حرکت

3- دوده گرفتن سر شمع های خودرو

4- کاهش قدرت موتور خودرو به صورت ناگهانی

5- افزایش مصرف سوخت خودرو

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “سنسور TMAP زیمنس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *